Nu när alla pustar ut

Mellan jul och nyår - mellandagsrea? My ass. Här är man borta från sin stad i ett halvår och vad händer? Hela stan går i konkurs, rivs, byggs om. Tog en sväng ner på stan i går och varannan affär var igenbommad eller flyttad eller lagd på is för att den skulle flyttas och vara tillbaka om ett år. En galleria som bytt till ett betydligt fulare namn och blivit betydligt fulare innuti. Vem tänkte och med VAD? Illa.

Tur att folket man gillar mest inte gått i konkurs iallafall. Fika med Våhlin, därefter mental coach för de gamla gymnasiegrabbarna vid pokerbordet hos Jepsson och sen mys i vardagsrummet med Carro, Tora o Biells. Gosigt och lärorikt. Vi kom fram till att Carros får ingår i en självmordssekt och att vi ska starta en orkester där Biella trummar på min mage, Tora knäpper fingrarna och paradnumret är "I can jive, I can jive". Skivan finns ute när ni minst anar det i en matbutik nära dig!

Dagen idag blir nog rätt okej ändå tack vare den musikstart jag fick på morgonen. När jag slog på radion första gången hörde jag: "dumdudumdudumduduru dumdurumdurumduduru Hey babe! Take a walk on the wild side"

Andra gången hann jag höra slutet på Mandos nyaste. Nahajs!

Efter ett tag hörde jag en annan låt som var skön: Andrew Bird - Oh no

Så det blir nog en dag i musikens tecken... och Little Britain USA!

BTW så är Liza och svidar sig och svänger i backarna i Idre. Have fun!


Kommentarer
Postat av: jonas

ja, vad är grejen med alla butiker i linköping? inget är som föregående gången man var nere

2008-12-30 @ 10:39:40
URL: http://himynameisjonas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0