Plexiglas och Grinchen

Ja, då har man då, snart, klarat av ännu en Lucia i sitt liv (Hah, det låter som att jag har slagit ner en, men det menar jag inte, inte än...). Jag tycker om Lucia och var lite ledsen för att jag inte hade någon krona att ta på mig =(, men lussebullar blev det iallafall. Är inne på min femte stora lussekatt för idag. Det sprutar snart deg ur mina öron, jag lovar. Jag stoppade in lite i öronen för att se vad som hände.

Dagen på Grönan har flytit på smärtfritt, bortsett från lite förfrysna fingrar och liknande. Vår "Pizzadrake" fick sig en Luciaskrud och såg väldigt glad och stolt ut där på disken. Det mest spännande på hela dagen var ett tjugotal tomtar som gick förbi kiosken tätt följda av en som såg liiite konstig ut. En Tomte med grönt ansikte och gröna händer som smög där bakom. GRINCHEN! Undrar vad som hände sen. Lyckades han stjäla julen? Och vad händer då med alla julklappar som jag ska ha???

På tal om det motsatta: Jag startade dagen klockan 06:52 i morse med SVTs Luciatåg, i år från Malmö, och blev fast besluten vid det jag tänkt på i några veckor nu. Det var en hemlös malmöit  i luciasändningen som fick mig att vekna. Hans budskap till Sverige idag, eller hela världen, skulle han vilja säga, var "Vi ska värna om varandra, hjälpa varandra, tänka på varandra och bevara kärleken till dem man tycker om."

Vad är det då jag ska göra? Jo, jag ska ta en femhundring som jag egentligen behöver och dela upp den till olika organistationer eller människor jag tycker är värd den. Men jag har dock lite delade känslor för det, för samtidigt som man gör det för att man vill hjälpa kommer man ju inte ifrån det faktum att man även gör det för att känna sig lite bättre och rena sitt samvete så här inför jul och nyår. Vi får se vem som får vad framöver. To be continued, so to speak.

Haha, nu ska de spela "Kom hem" på dansbandskampen. Gotta go!

Ps. När jag skrev titeln så tänkte jag att jag skulle få med plexiglas i texten men jag glömde det lite... Lucian på TVn hade en luciakrona av plexiglas ibland. Den var ganska cool. Hej då! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0