Ett dygn i Läjnkööping

Det är sjukt vad fort kroppen anpassar sig till olika miljöer. Var på trevlig indisk middag igår och hörde själv hur burkigt och stockholmskt talet som kom ur min mun lät. Men nu - vips- så höörs det lixsåm lite mer vart ja ä ifrån.

Började dan med skolavslutning nr. 1 för min del och det visade sig när jag kom hem igår att min lilla bror inte var så liten längre... Tiden går fort när man har roligt och nu ska han in till skolan i stan i höst. Snart är man väl sextio plus och får förhoppningsvis gå på sina barnbarns skolavslutningar och klaga på att de inte sjunger några psalmer och att de har byxorna på tok för långt ner...

          
Vi var tvugna att ta lite posebilder...

Imorrn är det Annas student som gäller!! Får se om de lyckas leva upp till våra högt ställda förväntningar från Stockholm...
                                                          
                                                                                                                      Hörde förresten på lokalradion att Liza har anlänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0