Helgen som gick men alltid kommer tillbaka

Joo, i fredags var Liza hemmafru igen men som tur var jobbade jag till 21 så hon behövde inte fixa fram varm mat på bordet tills jag kom hem, den här gången. Däremot fick hon göra något trevligare. Åka in til Centralen och hämta två vilsna Läjnkööpingsbröudar. Ella och Evve were in town!!


                             


Träffade alla tre när jag slutat på Mc D. vid Slussen. UNDERBART! Efter lite skitsnack och skräpmat var man hemma igen! På grund av att folk i den här stan har en tendens att inte skaffa sig några favvo-uteställen så var det svårt för oss att testa dem så vi hamnade i Humlegården med ett gäng ridande lumpare, dock inte för tillfället på sina hästar. Hade blivit lite lätt nackspärr då. En sväng till Norrmalmstorg och sen vidare till our indeed nya stammisställe: grekisk fa(s)t food på Medis! Ett kort stopp vid 7eleven och inköp av varm choklad, godis och ett litet kändisspan innan vi tog oss ut till hökis för att snaska och sova.

Job time för både mig och liza på lördagen och årets stooora glada(?) övverraskning:




Inventering+massor folk+urbra väder+sommarkryss+grej på tyrol=komma ifrån grönan 00.00 inte 22.15. men vi överlevde väl det med. Träffade the girls utanför Skeppsbar så fort som möjligt med hamburgesvinn i handen. Tog en kort sväng till After och träffade Jonas, Kadri och Sofia. Sen drog vi vidare till söder men vi blev inte så sugna på nåt ställe (   ; ) hmm  ) förutom den grekiska kebaben. Efter en varm brownie, inkommande "fyllesamtal" =) och en snabb träff med coolaste killen på söder - Johan, Ellas vän, blev kvällen liksom ganska fulländad ändå.

Kvällens fullträff: en man som gick förbi oss med hjälm på huvudet -
"När man går på Götgatan gäller det att tänka på tre saker: Att ha hjälm och ge allt. Nu kör vi - Full fart!"

Jobb igen på söndagen och bio-time efter det med Mr. Film himself - Emil. Den nya Indiana Jones blev det. Lite svårt att hänga med om man aldrig sett nån av de andra filmerna förut, men det var kul iaf. Älskar att bara göra saker så där. Skulle det varit hemma hade, åtminstone jag, typ planerat det en vecka i förväg fast jag inte haft något annat att göra. Love it! En liten promenad från Stockholm Södra till Mariatorget i medelhavsvärme fick oss att tro att vi var på bakgator i Grekland istället för i nordliga Sverige. Hem till kudden och den underbara helgen spelades upp om och om igen i våra huvuden och vaggade oss till sömns.
 

Kommentarer
Postat av: ella

jag saknar er, och jag saknar hökarängen, jag saknar till och med att byta från t-bana till ersättningsbuss...

men vi kommer snart igen! BOKA IN EURO-PRIDE! i början av augusti!

massor kärlek!

Pussar<3

2008-06-03 @ 16:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0