Mex, Pasta, Pizza......Have a nice day!

Nu när Kerstin har åkt till jobbet och jag ännu en dag sitter här i min ensamhet tänkte jag att jag skulle ge er en ordentlig uppdatering på vad vi har syslat med egentligen. Wohoo!


I torsdags fick vi fint besök från Arméns Musikkår. Hanna kom hit och åt lunch och sen blev det en heldag på grönan tillsammans!

På väg in till stan med

fredagen var det dags för mig att åka hem/ner till Linköping. Var läskigt roligt att gå på stan och skratta åt alla som pratade öschötska...och när jag kom hem tog mamma fram saxen och klippte av mig halva håret...så kan det gå...

Men det var ju faktiskt på grund av lördagens stora event som jag hade lämnat Kerstin alldeles, alldeles ensam här uppe i den stora läskiga staden....nämligen Berzeliusskolans Abiturientbal. Anna var jättefin i sin egen designade OCH sydda klänning och hon hade gjort världens bästa överraskningsdans! För er som ev. läser detta och inte har hört talas om denna underbara dans kanske jag ska förklara vad en abiturientbal är för något. Det är så att alla som ska ta studenten erbjuds att dansa bal och sen övar man wienervals varje söndag och typ var tredje onsdag i ett halvår i en svettig, trång gymnastiksal under glada tillrop som: "Tjejen under armen och vals...2...3...4".  Sen visar man upp hur duktig man har blivit för familj och vänner och sen går man ut och firar att man ska ta studenten vilket egentligen är hela vitsen med dansen! Oerhört roligt och vackert är det i alla fall.


Efter balen åker man in till Trädgårdsföreningen och äter jordgubbar och dricker champagne innan det är dags för rännstensgången. Och vår kära Anna fick minsann åka Corvette dit, inte illa!

På kvällen blev det utgång även för mig och jag fick chans att träffa lite människor från skolan och annat löst folk. Mycket trevligt!

När jag sen kom upp/hem till Stockholm igen på söndagskvällen var det bara att åka direkt ut till Hökis och börja göra sig i ordning för klockan 8 började den första Pubkvällen med grönan. Kerstin kom hem när hon slutade, så hon, jag och porrgrodan tog bussen, tuben och färjan in tillsammans. När vi kom dit fick porrgrodan direkt genomgå en extreme makeover.

före   efter

När det stängde på grönan gick vi vidare till Lejonbacken som ligger rakt över gatan. Det var trevligt där också...

Sen, igår (måndag) var det dags att jobba igen (första gången på 1½ vecka för mig!). Det var lite kaotiskt ett tag och så lyckades jag bränna mig ganska illa igen på pizzavärmeriet, men som tur är finns det sjukvårdare med kylpåsar! Fick även lära mig hur det går till i Pastan eftersom jag fick lösa rast där också...lite läskigt när man inte har utbildning där men det är ju alltid kul att lära sig något nytt...eller nåt.... Märktes i alla fall att det var länge sen jag jobbade och att jag blev trött för när jag skulle räkna kassan lyckades jag inte ens använda miniräknaren....

Det är väl ungefär vad jag har gjort sen sist....om ni vill veta vad Kertsin gjorde när jag var borta får ni fråga henne! Nu ska jag gå ut och njuta av solen och allt pollen!


Puss och kram
från Liza


Kommentarer
Postat av: carroiusa

förstod jag rätt? koreograferade ANNA överasskningdansen?

2008-05-27 @ 21:04:13
URL: http://barbiefatal.blogg.se/
Postat av: Liza och Kerstin

Ja det stämmer! Den var helt underbart bra...Grease musik!

2008-05-27 @ 21:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0