"Spansk" champagne och kristallkronor

Idag har jag hällt ut dyr Cava i en sopkomprimator... Schtekigt är bara förnamnet!

Det är sjukt mycket jag vill skriva och berätta så i all upphetsning kommer jag nog glömma bort lite saker här och där. Men det stora hela är så här:

I the town of Linköping var allt som det skulle. Tisdagskväll med kladdkaka tillsammans med Tora, Liza, Anna E., Rasmus och Eve! Lövely! På onsdagen var det brunch hos Ella-Bella, even more lövely! När Anders kom hem åkte han, jag och pappa till Vansito och höjde julstämningen med råge! Skumtomtar och julchoklad kändes HELT rätt.
       
En underbar timslång promenad i Novemberljus när mamma slutat fick runda av ännu en hemmadag och mitt täcke var skönare än någonsin när jag väl kröp till kojs. Borde ta med det upp till Sthlm. Vaknade på torsdagen och funderade på vad som saknades för att min LKPG-tripp skulle bli top noch. Mys i Lizas kök, såklart! Carro var ju också på besök från GBG där hon numera håller till så det var rena rama (Rolf) kafferepet, fast terep.
 
Det kändes mer än vad det brukar göra när jag satt på tåget till Stockholm igen.

Hela helgen har sedan gått åt att jobba på Matmäsan. Sjukt mycket folk och lite tradigt men de dyra desserterna, alla kändisspan och sköna folk bredvid gjorde det uthärdigt. Svenska dialekter i all ära men att jobba med en australiensare gör allt så mycket härligare. 
 
Dessa kändisspan har jag samlat på mig på mässan:
Glenn Strömberg borde ha svenskt rekord i största prillan.Enorm!
Fredrik Eriksson, Paul Svensson, Niklas Ekstedt - kända svenska kockar.
Mikael Bindefeldt - så nära Stureplan jag kom i helgen
Bengt "Asasch" Frithiofsson med konstiga huvudbonader...

Nu somnar jag snart för jag har hästhoppning på i bakgrunden. God överklassnatt på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0