Dagarna som gick

Ja, livet rullar på här i stan, sakta men säkert. I går bakades det bullar och jag fick ytterligare bevisat att man måste vara koncentrerad när man bakar... Antingen struntade jag i hur många bullar det skulle bli enligt receptet eller så tänkte jag: "De skulle kunna vara DUBBELT så goda, de skulle kunna vara DUBBELT SÅ STORA!"... Jaja. De gick iallafall att äta.

Jag har faktiskt lite kändisspan:
Ulf Elving -
satt och gjorde radio i Söderhallarna i fredags
Fredrik Strage - mötte jag också på Söder, svår att känna igen utan glasögon
Martin Stenmarck och Hanna Hedlund - såg aningens stressade ut på Tegnérgatan i dag

På tuben på väg hem från min stadstripp idag fick jag ett underbart exempel på "tugget". En artonårig kille satt mittemot mig och pratade liite för högt i mobilen med olika kompisar. Här får ni lite smakprov. Sätt igång och träna in:

"Men hade ni inte henne idag? Asså det är ju helt knas! Fett med läxor asså, värsta fetingläxan!"
"A, såg du några shteekiga ettor då?"
"Anne ska ha feta festen på fredag, typ."
"Ja, vi hörs! A, jag ska bara ut och hoppa framför tåget nu. Haha, vi hörs!"

Jaa, om en vecka förhör jag er!

Och nu till något helt annat: Ni kanske inte var så många som liksom jag satt framför TV-apparaterna i lördags och väntade på det nya underhållningsprogrammet "Dansbandskampen" men här får ni min syn på saken. Jag vet inte varför Peter Settman var nervös, men bedrövligt blev det vissa stunder... Hoppas det blir bättre nästa vecka. För jag kommer titta då. All underbar musik som får mig att vilja flytta till Malung gör att jag ger programmet en chans till.

Kanske var det sockerkicken jag fick från kladdkakan jag åt för jag bara sög åt mig alla låtar och utbudet i min mobil kommer imorgon vara hur blandat som helst. Jag kan se följande spellista framför mig:
Kom hem - Barbados
Haffa - Ison&Fille
Rock n' roll highschool - The Ramones
Viva la vida - Coldplay
Koka kola veins - The tough alliance
Every little thing - Carlene Carter
Snälla förbered er för att skicka mig på musiksmaks-rehab. I'm gonna need it!
See you in cyberspace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0