Meh...ORKA!

Jag vet inte om det beror på att jag är yngst och anses vara "bäbisen" i min familj eller om det helt enkelt är någon slags åldersnoja. Vad det än beror på känner jag en stark ovilja mot att växa upp och behöva ta ansvar. Till exempel vill jag inte behöva leta efter en lägenhet, skriva på kontrakt och betala depostion och dessutom vara ansvarig för att min del av hyran betalas varje månad. Jag tycker till och med att det är jobbigt att jag själv måste se till att jag får med mig allt jag behöver till Oslo, det var så mycket enklare när man var liten och mamma packade väskan åt en. Man hade liksom alltid en backup att man kunde skylla på henne om man hade glömt nåt... Men det är väl bara att inse att det är dags att klippa navelsträngen nu och att man faktiskt borde börja bli vuxen när man fyller 21! MEN JAG VILL INTE!!! UÄÄ UÄÄ

Fast å andra sidan är det ju mitt eget val att flytta, och jag klarade ju av det i somras när vi åkte till Stockholm, men då behövde vi ju inte fixa lägenhet, betala hyra eller knappt ens laga mat själva. Så det är lite mer att tänka på när vi väl har kommit till Oslo. Prioriteten ligger väl främst på att skaffa jobb till oss allihopa, sen måste vi se till att fixa internet till lägenheten så att vi kan starta upp vår nya blogg!! Tyvärr tar det väl ett par veckor innan vi kan få det, men vi tänkte kapa Jontes dator så att vi kan börja skriva i alla fall. MOHAHAHA

Och dessutom i allt det här har man vart tvungen att säga tack och hej ännu en gång på jobbet, och till alla NI underbara som vi kommer sakna som in i helvete, men man kan liksom inte riktigt säga hejdå på ett bra sätt för man inser inte riktigt själv att man ska åka. Så allt blir lite halvtaskigt gjort på nåt sätt. Precis som när NI skulle åka iväg för ungefär ett år sedan och man inte riktigt insåg att vi inte skulle träffas på flera månader förrns NI var borta och vi satt här hemma och kände oss ensamma och övergivna och sakande er. Men ni vet att ni är välkomna att komma och sova i min säng när ni vill för JAG ÄLSKAR ER SÅ HIMLA MYCKET!!!

I all den här pressen om att växa upp på riktigt och ta ansvar för sig själv var det ganska skönt att få åka ut till Magnus och Susanne förra lördagen och bara få leka av sig lite med barnen. Det blev ett antal omgångar kurragömma och det är konstigt att det fortfarande är lika spännande och stå bakom en dörr och nästan inte andas för att den som letar går förbi så nära att man bara kan sträcka ut fingret och nudda den.

Om bara 19 timmar går tåget till äventyret där i väst! SJUKT känns det, men ganska spännande också =)

Nu ska jag fortsätta leka vuxen och göra backup på min dator och sen försöka stänga min väska - Nån som vill komma hit och sitta på den så att jag får igen den??

Förhoppningsvis syns vi här snart igen
och även IRL =P

Liza

OBS! Ni har väl inye missat det här!?!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0